19-08-06

Verslag vissen 19 augustus

Hallo lieve hengelaars,

Zoals vermeld gingen we vandaag normaal gezien niet vissen, en onze andere hobby wat beoefenen (filmen). Maar ja, visfreaks zoals we zijn, zijn we natuurlijk onze hengel gaan uitwerpen. Maar aangezien ik het beu was met die smerige possen zoals je in de vorige verslagen kon vernemen, gingen we eens op een andere plaatsje dan het kanaal hengelen. Ik had ooit eens in de winter, toen ik van de bus stapte van een vriend dat hij thuis naast zijn boerderij een grachtje heeft waar hij enorme karpers had gevangen; en dan nog met de blote handen.

Daaruit kon ik al vermoeden dat het water niet al te diep was,  maar ja, er zullen wel vissen zitten dacht ik. Aangezien dat grachtje op een paar kilometers van ons huis was had ik al het visgerief in de bolderwagen gestoken, zodat we met de fiets konden gaan. Rond ongeveer 13 u - nadat we om wormen zijn gegaan bij de buurman - zijn we dus naar die beruchte plek vertrokken. We reden richting Zevekote, de Cuyleweg in en dan naar het huis van mijn vriend. Na een vermoeiende fietstocht langs krottige boerderijtjes, sjieke villla's en open landbouwakkers kwamen we aan op de plek der reuzenkarpers. De gracht was niet al te breed, hoogstens twee meter. Dus met een vaste stok vissen zat er niet echt in. Dan maar een werphengel en zonder dobber. We legden alle lijnen in en plaatsten de paraplu om ons wat achter te verschuilen tegen de wind. Na een halfuur niks hadden we besloten de lijntjes eens binnen te halen en te kijken of de wormen er nog aanhingen. Alles lag nog perfect en we legden de lijnen weer in. Maar na nog een kwartier was er weer geen teken van leven en mijn maat probeerde te "peuren"; dat is met je lijntje constant omhoog en omlaag gaan. We wisten toen zeker dat er vissen zaten, want af en toe zag je een 'giant' boven springen. Die 'giants' die ik bedoel zijn natuurlijk karpers en op de lijnen was er niet teveel beweging te zien. Na nog een uur wachten waren we het zat en keerden we huiswaarts. Ik heb dan nog liever zo'n schrale vangst zoals eergisteren dan niks. Maar ja er is niet veel aan te doen en we pakten ons boeltje. Morgen waarschijnlijk geen visverslagen meer, en waarschijnlijk in de komende tien dagen niks meer, want ik ben zoals gisteren gezegd overmorgen op chirokamp.

Groeten

VISENZO.BE

17:58 Gepost door Visenzo.be in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |