02-09-06

Verslag vissen 1 september

Jaja, jullie geloven waarschijnlijk je oren niet; gisterenavond zijn we onverwachts toch nog gaan vissen. Ik had het niet aangeduid op de kalender en het ook nergens in een verslag vermeld; sorry daarvoor. Goed, ik zal maar eens beginnen met de visavond te overlopen.

We kwamen toe om 19 u 30 en er zat al iemand van de beginner-vissertjes, en we hadden zelf enkel maar één werphengel meegenomen. Hij had zelf al gezorgd voor aas, dus we moesten ons daar ook al geen zorgen in maken, een gezellig avondje vissen was waar wij meteen aan dachten. Maar tot onze verbazing waren de wormen redelijk klein en ze konden amper op onze haak. Maar ja, met wat vaardigheid lukte het wel en we gooiden onze hengels perfect in het water; want er was praktisch niks van wind. Dus een mooie visdag gegarandeerd. Maar wat ik al veel meegemaakt heb met van die weerwissels - want gisteren was het nog vliegende wind - is dat we niks vingen.

Na een uurtje wachten was er nog altijd geen spoor van leven te bekennen. Onze beginner-visser had wel al iets gevangen, maar het was een pos. Weer die strontvis die elke dag de visvangsten verpest. Hoeveel voer we ook gooien, die stomme beesten blijven daar onherroepelijk zitten. Doch dit terzijde waren we na nog een halfuur zwoegen het beu en zagen we dat onze gebuur-visser (niet die aan de overkant van vorig verslag) maar eentje die we af en toe eens zien, en die elke keer wel eens een karpertje van door de 2 kg ophaalt. Dus we gingen eens kijken want we wilden wel eens vis zien na al die vermoeiende pogingen om iets boven te halen. En ja wonder bij wonder, een mooi karpertje van 1 kg, had ik van ver geschat. We gingen naar hem toe en ik vroeg met wat hij viste, wat hij gebruikte als lokvoeder, hoe groot zijn haken waren, ...

Zijn haken waren praktisch dezelfde maat als van ik en hij viste met doodgewone maïs, die hij in de supermarkt had gekocht (oké om reclame te maken; het was in de ALDI). Wij hadden ook nog een pot maïs staan en ik ging er als een haas achter, want die man toonde een techniek die ik nog nooit had gebruikt om maïs aan de haak te bevestigen. Hij zei ook nog dat het belangrijk was om op de grond te vissen; omdat de karpers daar de maïs verwachten en niet een paar centimeter boven de bodem. Je moest ook om het uurtje eens een 5 korreltjes maïs voeren. Dus ja zo gezegd zo gedaan, ik ging achter de maïs en als iedereen geïnstalleerd was waren we weer aan het wachten. Maar na een kwartier was het al tijd om naar huis te gaan en moesten we ons maïsidee in de frigo steken voor morgen (letterlijk en figuurlijk).

Al bij al vond ik het toch nog de moeite om te komen, we zien de volgende keer wel wat het wordt.

De tips voor vissen met maïs vat ik in een volgend verslagje wel eens samen

Groeten

VISENZO.BE

09:53 Gepost door Visenzo.be in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |